24 februari 2011

a picture to remember the past

Toodiloo!!

Det här med att bli fotograferad är inte det lättaste.
Själv har jag ganska svårt att slappna av framför kameran.
Det blir lätt stela leenden. Inte kul!

Detta har gjort att jag har väldigt få bilder på mig själv som tonåring.
Jag hade ett osunt förhållningssätt till mat och var väldigt smal och osäker.
Det finns få bilder, och oftast gör jag någon grimars för jag tyckte det var obehagligt att bli fotad.
Något som jag idag tycker är jättetråkigt. Det är ju skitkul med kort.

När vi är på familjeutflykter tar jag massa kort. Älskar foton.
Men själv hamnar jag sällan på bild.
Istället kan jag fota någon detaljbild som visar att jag var med.


Så bläddrar jag i mapparna på datorn i jakt på någon fin bild, och allt som finns är "fjortiskort" med ett duchdraperi i bakgrunden. ;)

haha... jag måste verkligen lära mig att inte gömma mig så fort kameran kommer fram.

Är ni också som jag?
Eller har ni tips om hur man övervinner kamerarädslan?

///Nea

Inga kommentarer: