29 januari 2011

Three generations of girls in the same boutique.

Mamma, jag och Vendela  har shoppat loss på KappAhl.
Å dom har så mycket fint. Gillar mycket av deras Vintage kollektion.

Mamma hittade massa fint. Halva reapriset är ju inte helt fel!
Nu blir hon snygg, mor min. Nyfriserad är hon också.




Till Lillan hittade jag såklart ännu ett par pyjamasbyxor. Haha. Detta måste väl ändå vara bevis för att det inte alls är pyjamisar utan det är som haremsbyxor som ska användas med en tunika. Lite lager på lager. Tänk "tusen och en natt". Typ! 


Själv fick jag med mig en väska hem. Total shoppingbudget = 100 riksdaler. Gillar´t.

Vissa saker köper vi nytt, men allt som oftast köper vi på loppis, blocket och second hand.
Någonstans i mig önskar jag att jag kunde leva jättespartanskt, med bara det absolut nödvändigaste.
Livet är så mycket mer än prylar och det är alldeles för lätt att tro att prylar kan skapa lycka.

Over and out!
/Nea




1 kommentar:

adeline sa...

du är så fin nea! jag förstår din vision med brallorna till 100% haha.
jag har sen ganska länge tillbaka kör en väldigt effektiv grej att när jag är i en affär och känner så där "detta MÅSTE jag ha" eller bara funderar på att köpa det så lägger jag undan det och om jag fortfarande tänker på det dagen efter så kan jag fundera ett varv till på om jag verkligen behöver det, för oftast så har jag glömt bort det när jag går ut ur affären haha :)
älskar väskan jag fyndade en liknande på gotland för nått år sen för 30 kronor, de finns helt sjuka "second hander" där :)