19 januari 2011

No blog without a quizz...

Lovar du att vara ärlig? Det vet jag inte förrän jag läst alla frågor ;)
Du heter: Linnéa
Smeknamn: Nea, Mamma, Hunny, Det är väl de vanligaste.
Låt som när du är ledsen sörjer till? Är inte ledsen så ofta, och är jag det så har jag iallafall ingen favoritlåt att grina till.
Beroende av: Godis, Kärlek och framförallt GUD
Vad tror folk om dig?: Vet inte. Förhoppningsvis att jag är omtänksam och snäll.
Stämmer det?: I try to be anyway.
Vad får du oftast komplimanger för?: mina kyssar ho ho... nää men...
Vad säger du för att imponera på någon?: Tänker inte så ofta på att jag ska "imponera" på någon när jag pratar. Jag är mig själv. Säger det jag tänker, känner, tycker.
Hur imponerar man på dig?: Kunskap inom historia och geografi. Och människor som kan en massa Biblisk historia. Det vill jag också kunna. Mycket mer!
Brukar du skratta för dig själv?: Jajjemensan!!.
Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: "Hej, hörde att våra män ska leka på fredag, Vill du hänga med mig..."
Var bor du?: Sverige
Trivs du där?: Ja! Men världen är stor och den vill jag både se och uppleva.
Äger du några converse: Ett par svarta. I sammet. Haha.
Sprit, cider, vin eller öl: Nix Pix. Men gärna mjölk ;)
Brukar du bli för full: Av mjölk??!!
Vad har du för mobil operatör: Tele2
Är du allergisk mot något: Kiwi makes my tongue itch...
Hur svarar du i mobilen: Hej det är Linnéa, Tja, Helluuu. Beror på vem som ringer.
Vem ringde du senast?: Min Simon
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Jag köper glutenfritt bröd. Typ.
Antal timmar sömn inatt: 8 timmar. Däckade i Willes säng efter jag hade läst Harry Potter.
Sov du ensam: Nej, med Wille till halv tolv. Sen med Simon.
Brukar du komma i tid: I try to. Det är något jag tycker är viktigt. Men ibland blir det inte så.
När mår du bra: Nästan jämt.
När blev du fotad senast: I helgen.
Hur känner du dig nu: Lite trött, men glad är jag för det ändå, men gladast är nog räven!
Vanligaste färg på dina kläder: Alla möjliga färger. Slitna grå jeans, pudriga färger upptill. Men just nu vit Billabong hood och mysbrallor.
Vad tycker du om fötter: Kan vara fina om man sköter om dom. Gillar mina nu när tattueringen snirklar sig ner på foten.
Vad saknar du: Sommaren. Långa bohem-chica klänningar. Sandaler. 
Hade du en bra kväll igår: En helt vanlig kväll
Favorit dryck på morgonen: Mjölk
Rakar du benen: Japp. Är ju nygift ;)
När brukar du oftast gå och lägga dig: Mellan 21 och 23.
Är du blyg?: I bland. Men för det mesta inte.
Sysslar du med någon idrott: Nopp.
Vill du hellre ha mail än brev: Brev har sin charm. Men mail är effektivt.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Japp. Föll som en fura för Simon.
Har du spytt offentligt: Tror inte det.
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Skriva ner allt om hur en kille tänker, så jag kunde ha det som handbok när jag blev tjej igen. Jag skulle bli rik som författare.
Är du nöjd med ditt liv: Ja väldigt.
Är du bortskämd: Nja, på vissa saker. Rik på kärlek. Men inte bortskämd...jag har allt fått slita hårt för det jag har.
Vad gör du i morgon: Hoppas att jag jobbar. Annars blir det att permanenta mammas hår.
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka?: Det är olika. Mycket mer veckan efter lön än veckan innan ;)
Vilken kändis tycker du är en bra förebild?: Oj, svårt...nån som inte vältrar sig i lyx och även är ödmjuk inför vad den har uppnått!?
Vad längtar du till?: Torp konferensen. En kristen konferens som hålls på Närkeslätten v.25 varje år. Det är en av årets höjdpunkter.
Har du bra vänner och äkta vänskap?: Ja. Och det är jag så tacksam för.
Vad använder du för shampoo?: Oftast elvital. Men det är lite olika.
Vad är det finaste du fått?: Mina barn. Min fina familj. Materiellt sett, mina ringar som pryder mitt vänstra ringfinger.
En speciell dag du minns: Det finns många. Mina barns födslar. Vår bröllopsdag.
Hur gammal är du: 28 going on 22
Tycker du om någon just nu: Japp. Många.
Du samlar på: Inget direkt. Samlade på frimärken och telefonkort när jag var mindre.
Gröna eller röda äppeln: Förut åt jag bara Granny Smith. Nu gillar jag röda oxå.
Vem ringer du när du är arg/ledsen: Simon är min bästa vän. Mamma är alltid bra att prata med. Beror på vad det handlar om.
Gillar du golf: Minigolf is the shit!
Vilken tid gick du upp idag: Seven a clock sharp.
Har du sovit i din egna säng inatt: Större delen av natten.
Har du strumpor på dig nu: Nix pix.
Är det okej att gråta: Självklart.
När grät du senast: Minns inte.
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Bli skuldfri. Köpa bil. Ge till mina päron. Resa. Spara.
Bär du glasögon eller linser: No, not yet.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nä, inte alls. Försöker vara så lite matrealist som det går.
När går du upp ur sängen en helgmorgon: ca 8.00.
Har du piercing: Öronen. Haft i ögonbryn (som jag gjorde själv med en säkerhetsnål) och naveln.
Vill du gifta dig: nej aldrig mer! ;) I´m in it for a lifttime.
Vill du ha barn: Har barn. Vill gärna ha fler.
Solar du ofta: På sommaren. Mycket sällan solarium.
Är du bra på att laga mat: Ja, men Simon är bättre så det får han sköta ;)
Är du flygrädd: Har aldrig flygit. Men är väldigt fachinerad av flygplan och skulle älska att få flyga.
Hur vig är du: På en skala? Nä jag vet inte. Tillräckligt...
Är du musikalisk?: Ganska. Gick musikestet.
Vad dricker du helst när du är törstig: Mjölk/vatten
Vilken är din favoritglass: Ben and Jerry. Lakrispuck, 88:an, Piggelin.
Tror du på ett liv efter döden: Absolut. Längtar dit. Det är ju då livet börjar!
Tycker du om sushi: Aldrig smakat. Och sörjer inte det.
Vad äter du helst när du ser på film: Godis
Bor dina föräldrar tillsammans: Japp, dom har varit gifta 50 år i år!!!
Har du tandläkarskräck: Skräckblandad förtjusning.
Är du morgon- eller kvällsmänniska: Morgonmänniska.
Vilken ögonfärg har du: blågröna. Mest blå. Dom ändrar sig lite.
Har du någon gång gråtit dej till sömns: Ja, tyvärr.
Biter du på naglarna: Hu nej...
Röker du: Nej, men jag har gjort.
Hur ofta tränar/motionerar du: Daglig motion.
Senaste låt du hörde: Living Halelujah med Sarah Kelly

1 kommentar:

Annika sa...

Vad kul att läsa om dig Nea!
Men vad är det jag läser, har du aldrig flygit? (tror du har sagt det tidigare men ändå)
Skulle vara skoj att på det tillsammans med er=)
Tatueringen? När? Bild!!

=)

(Tar och kopierar och skriver en egen)
Kram!