29 mars 2011

open door

Hej fina vänner.

Något som jag och Simon tänker om vårt hem, är att det ska vara öppet.
Vi vill ha vänner på besök. Och att barnen har kompisar hemma som stannar på middag.
Vår strävan är att vårt hem ska få bli till välsignelse för andra, precis som för oss.

Det är verkligen inte perfekt här hemma.
Ofta får vi hoppa fram över saker ;)
Och vi är definitivt inte sprudlande glada hela tiden heller.
Men det är inte hela världen.
Det viktigaste är att vårt hem är fullt av kärlek. (och en massa bus)

Festmåltider ibland. Falukorv desto oftare.

På bilden nedanför finns ett par loppisfynd som jag har gett ny plats på köksbordet.


Jesus-figuren köpte vi på ett loppis i Timrå i somras. Den runda porslinstavlan är köpt på Re:form.
(Klicka på länken)
Dom är lagom kitchiga och alldeles underbara tycker jag.
Passar finfint på köksbordet som en påminnelse om hur vi vill leva.

Nu ska jag sätta mig i soffan med lillan och äta kvällsmat. (ja, i soffan...)
Mina killar är i kyrkan och lagar mat till Alfa kursen ikväll.

Ha en härlig kväll.
Kram
/Nea



1 kommentar:

Vanilla sa...

Hej!
Kikar in hos dig. Vilka underbara bilder i din header! :-)

Ha en bra kväll!
Kram