21 mars 2011

In the first place we should go to a second hand


 God förmiddag!

Tänkte visa några av senaste tidens loppisfynd.
Som ni säkert redan vet så ÄLSKAR jag att springa runt på second hand affärer.
Att få gå där, i lugn och ro, och rota i lådor, klämma och känna. Det är avkoppling för mig.

På Erikshjälpen hittade jag två söta "minibyråer" med ursött mönster.
15 riksdaler stycket.


Nära där jag bor finns ett stooort loppis där privatpersoner står och säljer varje lördag.
Denna lampan följde med därifrån för en tjuga.

På Bra & Begagnat hittade jag en lampa till vår hall.
Det är en IKEA lampa, men jag älskar att denna är lite nött och shabby.
Det var den nog inte när den köptes ny.


Nästa lördag, den 2.a April har vår kyrka en bytardag.
Då kan man fynda barnkläder, leksaker, barncyklar osv till bra priser.
Det gillar jag!!!
=)

Förövrigt kan jag tipsa närboende läsare om Re:form.
Det är en second hand och bilrekond. Där arbetar flera som haft svårigheter i livet.
Så förutom att pengarna du fyndar för går till bra grejer, så hjälper du även människor på vägen tillbaka till arbetslivet.
A win-win situation!

Så ut å handla på second hand. Det är bra för både plånbok och miljö.

Bless!

Inga kommentarer: