3 september 2011

Saker som man inte behöver

En annan fröjd med att handla på second hand är att man kan hitta det man inte visste att man behövde.
Eller behov är fel ord. Det är i ärlighetens namn inte mycket som vi i Svearike behöver.
Vi har ju nästan allt. Och ofta lite till.

Är man då som jag, som gärna pysslar och gör små förändringar hemma så är det ju toppen att man kan handla, men med lite bättre samvete än att konsumera nytt hela tiden.

I förrgår var jag på en second hand när mitt öga plötsligt fastnade på nåt klarrött några hyllplan över huvudhöjd.
Genast plockade jag ner det och började granska.

Vad tror ni att det är? ;)


Jag hade aldrig kunna gissa...


Det är en hel uppsättning med entonsflöjtar. Varje flöjt kan alltså spela en ton.
Så för att få till en melodi måste man alltså vara många och samarbeta väl.
Vilken grej!
Jag har ingen aning vad jag ska göra med dom, men kanske att min lilla familj får en varsin flöjt så kan jag leka dirigent.

För 25 kronor fick den följa med och bli ett sånt där inköp som man inte riktigt vet vad det ska bli av, men som är för sött för att lämna kvar. Kolla bara tyget. hur sött?!

Kram å hej!
Nea


4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu kommenterar jag själv för att se om det fungerar. Har själv problem med att kommentera i andra bloggar. Det fungerar bara som anonym.

Hemtrevligt hos Johanna sa...

HIhi, är likadan, men försöker verkligen begränsa mig till saker som jag har en klar använding för, för annars skulle både lägenhet och vind vara proppfyllda. :) Men ibland är det svårt att motstå... :)

Mysig blogg du har med en massa fina fynd!

Kram Johanna

Emmas husbestyr sa...

Vilket festligt fynd! Roligt att du hittat till min blogg. Och nu har jag listat ut att du är Simons fru! Välden ÄR liten. Hälsa! :)

Adeline sa...

tacktacktack! haha ja eller svd.se "Nyman tager Hägerman"