20 augusti 2011

Lite mer av sommarens fynd!


Här är några fler loppisfynd.

Glasflaskan och kaffeburken hittade jag på ett garageloppis.
Min syster fick burken i förtidig födelsedagspresent. (Hon fyller snart)
Nästa gång hon kommer får hon komma ihåg att ta med sig den hem.
Tills dess trivs den bra här hemma.

Fågelbadet, som är härligt rostigt, hittade jag på svärfars loppis utanför Ö-vik.
Där fyndade jag massor. Vilken skillnad på priser jämmfört med härnere i svealand.
Jag har stora planer för detta fågelbad.
I höst/vinter får vi nämligen en inglasad altan som jag redan inreder i huvudet.

Kannan med körsbär köpte jag på en gårdsloppis i Hälsingland.

Och den ovala tavlan i keramik tycker jag så mycket om. Även den ett Ö-viks fynd.
Det är väl alldeles underbart gott att pryda tavellisten med vishet från Bibeln.
Dessa tavlor borde bli tokinne igen om jag får säga mitt!

Ta hand om varandra
/Nea


Inga kommentarer: